دارالتحفیظ بنت الحسین ( حضرت رقیه علیها سلام )

حفظ مجازی و تلفنی قرآن مجید

کانال ما در پیام رسان سروش

کانال ما در پیام رسان بله

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی
۲۱ آبان ۹۸ ، ۱۰:۰۳

شکایت قران

چهره ملکوتی قرآن در اثر عمل ننمودن به آن، رنجور است

رسول‌ خدا صلّی‌ الله‌ علیه‌ وآله‌ وسلّم‌ میفرماید: این‌ حجّت‌ خداست‌ بر بندگانش‌.

قرآن‌ سلام‌ میکند و از آنجا میگذرد تا میرسد به‌ صفّ فرشتگان‌ در صورت‌ فرشته‌ مقرّب‌ و ملائکه‌ به‌ او نگاه‌ میکنند و شگفتشان‌ افزوده‌ میگردد، و چون‌ فضل‌ و شرف‌ او را مینگرند قرآن‌ برای‌ آنان‌ بزرگ‌ جلوه‌ میکند و میگویند: تَعَالَی‌ رَبُّنَا وَ تَقَدَّسَ، این‌ بندۀ‌ خدا از فرشتگانست‌ و ما او را به‌ رویّه‌ و منهاج‌ و صفاتش‌ می‌شناسیم‌ جز آنکه‌ این‌ نزدیکترین‌ ملائکه‌ از نقطه‌ نظر درجات‌ قرب‌ بسوی‌ خداوند عزّوجلّ است‌، و از همین‌ جهت‌ به‌ جمال‌ و نوری‌ ملبّس‌ شده‌ است‌ که‌ ما ملبّس‌ نشده‌ایم‌!

قرآن‌ از آنجا نیز میگذرد تا میرسد به‌ پیشگاه‌ حضرت‌ ربُّ العزّة‌ تبارک‌ و تعالی‌، و خود را در زیر عرش‌ خدا به‌ رو به‌ زمین‌ می‌افکند.

خداوند تبارک‌ و تعالی‌ او را ندا میکند: ای‌ حجّت‌ من‌ در روی‌ زمین‌! و این‌ کلام‌ راستین‌ و گویای‌ من‌، سرت‌ را بلند کن‌! از من‌ بخواه‌ هر چه‌ میخواهی‌ که‌ به‌ تو داده‌ میشود! و شفاعت‌ کن‌ که‌ شفاعتت‌ مورد قبول‌ است‌!

قرآن‌ سر خود را بلند میکند، و خداوند تبارک‌ و تعالی‌ از او میپرسد: بندگان‌ مرا چگونه‌ یافتی‌؟!

قرآن‌ میگوید: بعضی‌ از بندگانت‌ حقّ مرا محفوظ‌ داشتند و مرا صیانت‌ کردند و بر من‌ مواظبت‌ نمودند و به‌ هیچ‌ وجه‌ در حقّ من‌ فروگزاری‌ ننمودند و تضییع‌ نکردند، و برخی‌ از بندگانت‌ حقّ مرا ضایع‌ کردند و به‌ حقّ من‌ استخفاف‌ کردند و سبک‌ شمردند و مرا دروغ‌ پنداشتند! و حال‌ آنکه‌ من‌ حجّت‌ تو بر جمیع‌ بندگانت‌ بوده‌ام‌!

و در این‌ هنگام‌ خداوند تبارک‌ و تعالی‌ میفرماید: سوگند به‌ مقام‌ عزّت‌ و جلال‌ خودم‌، و سوگند به‌ علوِّ مقام‌ و مکان‌ من‌، که‌ من‌ امروز بر اساس‌ حجّیّت‌ تو خلائق‌ را به‌ بهترین‌ پاداش‌ها و نیکوترین‌ ثواب‌ها اجر و مزد میدهم‌ و به‌ سخت‌ترین‌ عقاب‌ها و دردناک‌ترین‌ عذاب‌ها جزا و پاداش‌ میدهم‌.

حضرت‌ فرمودند: در این‌ حال‌ قرآن‌ سر خود را در شکل‌ و شمائل‌ دیگری‌ بر میگرداند.

عرض‌ کردم‌: ای‌ أباجعفر در چه‌ صورتی‌ و شمائل‌ بر میگرداند؟!

 

حضرت‌ فرمودند: در صورت‌ مردی‌ رنگ‌ پریده‌ که‌ گویا از شدّت‌ گرسنگی‌ و تشنگی‌ چهره‌اش‌ متغیّر و سیمایش‌ دگرگون‌ شده‌ است‌، بطوریکه‌ اهل‌ محشر او را نمی‌شناسند. و می‌آید در مقابل‌ مردی‌ از شیعیان‌ ما که‌ در دنیا قرآن‌ را می‌شناخت‌ و با آن‌ با اهل‌ خلاف‌ به‌ مجادله‌ و مباحثه‌ بر می‌خاست‌، و در برابر آن‌ مرد شیعه‌ می‌ایستد و به‌ او میگوید: آیا تو مرا نمی‌شناسی‌!؟

آن‌ مرد شیعه‌ در پاسخ‌ قرآن‌ میگوید: ای‌ بندۀ‌ خدا من‌ تو را نمی‌شناسم‌!

در این‌ حال‌ قرآن‌ به‌ همان‌ صورتی‌ که‌ در بدء آفرینشِ آن‌ در دنیا بوده‌است‌ برای‌ آن‌ مرد شیعه‌ ظاهر میشود و به‌ او میگوید: آیا مرا نمی‌شناسی‌؟! آن‌ شیعه‌ میگوید: آری‌ می‌شناسم‌.

قرآن‌ میگوید: من‌ آن‌ کسی‌ هستم‌ که‌ در شبهای‌ تار، برای‌ قرائت‌ و تلاوت‌ من‌ خواب‌ را از چشم‌ خود ربودی‌! و به‌ تدبّر و تفکّر در آیات‌ من‌ به‌ بیداری‌ گذرانیدی‌! و عیش‌ و راحت‌ خود را برای‌ عمل‌ به‌ من‌ تبدیل‌ به‌ رنج‌ و زحمت‌ و مشقّت‌ کردی‌! و از مخالفان‌ قرآن‌ به‌ انواع‌ دشنام‌ها و آزارها که‌ به‌ تو رسید تحمّل‌ کردی‌ و گوش‌ دادی‌! و دربارۀ‌ گفتار در پیرامون‌ من‌، مورد حمله‌ و هجوم‌ سِهام‌ افکار پلید شیطانی‌ قرار گرفتی‌!

آگاه‌ باش‌ که‌ هر تاجر و سودجوئی‌، تجارت‌ و سود خود را به‌ دست‌ آورده‌ و بهرۀ‌ خود را یافته‌ است‌، و من‌ امروز پشت‌ تو هستم‌؛ پشت‌

 

و پناه‌ تو هستم‌! محلّ اعتماد و اتّکاء تو می‌باشم‌!

قرآن‌ این‌ مرد شیعه‌ را با خود بسوی‌ حضرت‌ ربُّ العزّة‌ تبارک‌ و تعالی‌ میبرد و میگوید: ای‌ پروردگار من‌! این‌ بندۀ تست‌! و تو به‌ احوال‌ او داناتری‌! او بواسطه رعایت‌ حقوق‌ من‌ خود را در مشکلات‌ و رنج‌ انداخت‌ و در مواظبت‌ من‌ سعی‌ بلیغ‌ داشت‌ و بواسطه‌ من‌ دشمن‌ داشت‌ دشمنان‌ تو را، و بواسطه‌ من‌ دوست‌ داشت‌ دوستان‌ تو را یعنی‌ مرا مِعیار و مِلاک‌ حبّ و بغض‌ و عداوت‌ و مودّت‌ قرار داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۱
محمد علی تعالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی